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 Home made Scottoiler

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AutorMensagem
mariomcarvalho

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Moto : Yamaha XTZ 750

MensagemAssunto: Home made Scottoiler   Seg Maio 06, 2013 8:51 pm

Chama-se o Edgar á recepção isto é digno de um tugatech

Hello!

Did a some kind of oiler a month ago and thought I'll share it.
The idea is to use solenoid valve to start and stop oiling.
Found a suitable one from eBay


NB! It's 12V gravity feed solenoid valve.
Cost $15.49 + $7.95 (item+shipping)


Other parts altogether cost less than 5€.
Some of them:


Used silicon clue (not the on that is based on vinegar, used some kind of Wurth polymer mass) for connecting parts and got this one:


From reservoir there are two hoses: one for oil flow and the other one for breathing. It would have been better if the last one would have been on the other side but this way it was easier for me.
The dual injection is made from WD40 spraying stick that is cut to half.
On the top there are hose clamp for mounting it to gear change shaft. The wire that should help to position the dropping points was not so good idea in this way. Later used less wire for positioning and some cable ties to do this.
Now the installation. As I use gravity for flow the reservoir must put to highest place (under rear mudguard) and next parts go lower and lower.




The valve gets the signal from fuel pump so when the engine starts the valve opens and starts to oil and when it stops the oiling ends. I use one clamp that squeezes the bottom hose for regulating the flow.
All this works fine. I've been quite lazy to regulate the right flow (1-2 drops per minute) so there are quite much oil at the moment. And I think that I should replace the reservoir bottle (Rexona shower gel) for better one cause I think when it get hit with a rock it will be smashed.

Cheers,
Gotham from Bodgers Corner


FONTE

Technical Specifications for the valve:
Model EHCOTECH DDT-CD-12VDC
Voltage 12-Volt DC
Current 600 mA
Operation Mode Normally Closed (valve opens when energized)
Valve Type Direct Acting, Wet Armature
Inlet/Outlet Ports 1/2 Inch Straight Pipe Threads (14 threads per inch / outside diameter 27/32").
Pressure Rating 0-24" Water Column (do NOT use with pump pressure)
Flow Rate 0.8 GPM (with gravity)
Suitable Media Water, Very Low Viscosity Fluids
Temperature Limitations Maximum Fluid Temperature 140° F
Filter Screen Removable Stainless Steel Inlet Filter
Materials
Valve Body / Guide Tube Nylon
Spring Stainless Steel
Plunger Stainless Steel
Plunger Tip Silicone Rubber
Mounting Can be attached with two 3 mm machine screws (not included)
Mounting Position Coil upright preferred
Estimated Valve Life More than 250,000 Cycles

_________________


Fotos de passeios em:
http://picasaweb.google.com/mariomcarvalho

Jogos Paintball:
www.facebook.com/jogospaintball
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Edgar

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Moto : XT 600 Edventure

MensagemAssunto: Re: Home made Scottoiler   Ter Maio 07, 2013 4:13 pm

Eu desisti de fazer algo parecido... Neutral Neutral
por algumas razões...

vou fazer copy past a uma resposta que dei à uns messes no meu blog...

Estive a ver o Lubjet...
e estive a navegar um pouco pelo site !
a Lobject aconselha o uso do seu lubrificante, mas na ausência deste o uso SAE 20W40/50 (onde eu quero chegar...)

- esse lubrificante em causa (SAE 20W40/50) danifica os orings da corrente a médio prazo...
Não é uma conclusão minha... e são indicações dadas pelo fabricante de correntes DID, e também do próprio manual da minha Mota (pagina 6.26) Outra questão que eu acho deveras pertinente...

- Eu faço muito off road, e por vezes atravesso riachos, ribeiras, e outros cursos de agua...
É para mim impensável andar com uma corrente lubrificada a contaminar esses cursos de agua...
A massa que uso em forma de spray foi pensada em preservar os tais orings e foi também pensada a minimizar a contaminação de aguas, e tem uma elevada resistência à chuva.

Esta é a minha opinião...
uma opinião amadora e baseada naquilo que leio...

em tempos já tinha piscado o olho a sistemas idênticos a esse... por exemplo o http://www.loobman.co.uk/ que custa 18 libras e é todo mecânico sem instalação eléctrica...
mas simplesmente desisti devido à necessidade de preservar o meio ambiente e também a própria corrente...


ABR



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http://vadiodaxt.blogspot.com/
miguelsantos

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Moto : KTM 990 Adventure

MensagemAssunto: Re: Home made Scottoiler   Ter Maio 07, 2013 4:34 pm

Eu tive e usei um Loobman na varadero que tive, esteve montado durante 30000km e usava o 10W40.
A mota fazia o que devia e o que não devia... e quando a vendi, o kit ainda era o que foi montado quando comprei a mota.
Comprei-a com 25000km e vendi com 77000km... e o loobmam andava sempre a descarregar oleo
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